Published On: Sri, sij. 2nd, 2019

Unija Kvarnera od Ustavnog suda traži da poništi naplatu mostarine na Krčkom mostu

Politička stranka Unija Kvarnera podnijela je posljednjeg dana prošle godine zahtjev Ustavnom sudu za ispitivanje ustavnosti odluke o naplati prolaska Krčkim mostom te je, kako je u srijedu kazao član Senata stranke Marko Boras Mandić, optimistična da će se do kraja 2019. godine ukloniti naplatne kućice.

Boras Mandić, ujedno zamjenik primorsko-goranskog župana, u izjavi za novinstvo je kazao da je Unija Kvarnera ovime ostvarila ono što je najavila prošle godine, a to je da će podnijeti ustavnu tužbu ako se do kraja 2018. godine ue prestane naplaćivati mostarina.

Argumenata za tužbu je mnogo, a osnovni je da je ovo jedini most u Hrvatskoj s naplatom prolaza, rekao je Mandić, koji je i amjenik primorsko-goranskog župana. Odlukomi Vlade Ive Sanadera iz 2007. godine Krčki most je “na neprirodan i nasilan način” stavljen u sustav Autoceste Rijeka-Zagreb, a svi se možemo složiti da to nije objekt preko kojege se iz Rijeke stiže u Zagreb ili se iz Zagreba dolazi, rekao je Boras Mandić. Uvođenje Krčkog mosta u sustav Autoceste Rijeka-Zagreb bila je samo pravna osnova da se može nastaviti naplaćivati mostarina, a mi ćemo je ovom tužbom srušiti, naglasio je.

Smatra da je to ostao jedini most pod naplatom u zemlji zbog inercije, jer su sve vlade zadržavale naplatu mostarine birajući liniju manjeg otpora, kazao je.

Mandić tvrdi da novac prikupljen od mostarine odlazi u središnju državnu blagajnu i da se koristio se za razne namjene. „Priča o tome da se mora naplaćivati mostarina zbog održavanja mosta ne stoji, jer što je onda s održavanjem Masleničkog ili Paškog mosta, Mosta Franje Tuđmana u Dubrovniku, svih zagrebačkih ili osječkih mostova“, rekao je. Ako je temelj naplate potreba održavanja mosta, naplata morala uvesti i na sve druge mostove, zaključio je.

Na pitanje smatra li Unija Kvarnera da bi se trebala ukinuti naplata prolaza još nekim objektima ili prometnicama u Županiji, kao što Primorsko-goranski savez (PGS) traži oslobođenje od plaćanja tunelom Učka i autocestom kroz Gorski kotar za lokalno stanovništvo, Boras Mandić je kazao da su argumenti za naplatu prolaza tunelom Učka slični kao i za Krčki most. Besplatni prolaz autocestom Rijeka-Zagreb kroz Gorski kotar bi stanovnicima toga kraja trebalo omogućiti uvođenjem „Goranske iskaznice“ ili na neki sličan način, rekao je.

U ustavnoj tužbi se Unija Kvarnera poziva na više članaka Ustava, tvrdeći da se oni krše naplatom mostarine na Krčkom mostu, a među njima su temeljna ustavna načela slobode i jednakosti, s obzirom na to da se u Hrvatskoj drugdje ne naplaćuje prolaz ni novoizgrađenim mostovima i tunelima, a posebno ne onima sagrađenim odavno, poput Krčkog mosta. Nadalje, poziva se i na ugrožavanje poduzetničke i tržišne slobode, s obzirom na to da je Krčki most jedina cestovna poveznica Krka s kopnom, a i Cres te Lošinj uglavnom ovise o prometu njime.

Uniju Kvarnera osnovali su 2017. godine u Rijeci uglavnom bivši članovi Hrvatske narodne stranke (HNS), koji su tu stranku napustili nakon političkih preslagivanja na državnoj i regionalnoj razini.

(Hina)

Pratite me

Dražen Šemovčan Šeki

Dragovoljac DR, HRVI, odlikovan za ratne zasluge u Zapadnoj Slavoniji (Pakrac – Lipik – Daruvar), umirovljeni viši policijski inspektor. Godinama se bavi problematikom hrvatskih branitelja, trenutno predsjednik Udruge hrvatskih branitelja RH-a te jedan od glavnih urednika i voditelja na Braniteljskom radiju RH.
Dražen Šemovčan Šeki
Pratite me
Displaying 1 Comments
Have Your Say
  1. Nek ukinu za lokalno stanovništvo i dostavu potrepština na otoke. Za ostalo ostaviti 🙂

Leave a comment

Zaklina-Design

komunističkizločini.net

Dragovoljac.com

KŠBU

Kamenjar.com

Direktno.hr

Narod.hr

Braniteljski-portal.com

Dnevno.hr

Read previous post:
Počela rasprava o pravilniku o napredovanju i nagrađivanju učitelja

Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo je u srijedu Prijedlog pravilnika o napredovanju i nagrađivanju učitelja, koji, kako je rečeno, povećava...

Close