- Tu je opremu javno preduzeće "Aerodromi Crne Gore" naslijedilo 2003. godine zajedno s ostalom imovinom poduzeća JAT a danas se ne koristi. Naše je javno poduzeće kompletnu infrastrukturu, opremu, objekte i sve ostalo 2003. preuzelo od JAT-a a dobar dio te opreme i djelova je bio ruiniran jer nije održavana te je u jako lošem stanju i zastarjela. Stepenice su preuzete i nijesu bile u funkciji kao ni većina opreme- rekao je medijima direktor podgoričkog aerodroma Dragan Milanović.
Direktor Zračne luke Dubrovnik Roko Tolić za CG- medije je cinično ustvrdio kako oni nisu davali nikakvu opremu na korištenje.
- Mi nikakvu opremu nismo davali na korišćenje, ili revers, aerodromima u Crnoj Gori ali me ne čudi me da se na aerodromu u Golubovcima nalazi oprema iz Hrvatske. U Crnoj Gori ima više naše opreme, ali mi time nismo opterećivali naše bilateralne ni odnose s poduzećem Aerodromi Crne Gore s kojim surađujemo u svim aspektima našeg posla. Dokumente o opremi koja je po dostupnim spoznjama završila u Crnoj Gori smo dostavili nadležnima u Hrvatskoj koji su obavijestili nadležne u Crnoj Gori. Problem sada nadilazi razinu dvaju aerodroma, što znači da mi ne sudjelujemo u povratu te imovine koja je, kao i pitanje povrata opreme ušla u pregovore o ratnoj odšteti, što trenutačno ne opterećuje odnose i saradnju- rekao je Tolić.
Prema podacima koji su poznati od ranije, ukupna je vrijednost u ratu opljačkane opreme od strane agresorske JNA procjenjena na tadašnjih 20 milijuna DEM što je protuvrijednost od 10 milijuna eura. Prema naredbi direktora Savezne uprave za kontrolu letenja general- majora Viktora Zupančića "JNA je demontirala sva ispravna sredstva i opremu s kontrolnog tornja, radio far, cheking pultove, uređaj za instrumentalno slijetanje, rasvjetu, agregate, sva aerodromska vozila, 15 rendgena za pregled prtljaga i sve što se smatra potrebnim kako bi je sačuvala od uništenja". Ukupno je pričinjena ratna šteta procijenjena na više od 180 milijuna kuna a zanimljivo da je po saznanju što se dogodilo na Čilipima Zupančić zatražio razrješenje dužnosti u Upravi kontrole letenja i potom s više visokih slovenskih časnika JNA napustio Beograd.
Kratko po osamostaljenju Crne Gore, vlasti nove države su priznale počinjenu pljačku i Hrvatskoj čak dostavile popis pronađenog ratnog plijena. No, JNA je dio opreme podijelila i aerodromima u Beogradu i Nišu gdje su ostali u vlasništvu JAT-a dok su Aerodromi Crne Gore manji dio opreme pronašli i u Tivtu.
Inače, bivši direktor Zračne luke Dubrovnik Tonči Peović je 2007.najavio kako će Hrvatska tražiti suvlasništvo u JP"Aerodromi Crne Gore" kao obeštećenje za ratnu pljačku opreme s Čilipa što je kao mogućnost odbacio bivši ministar pomorstva i prometa Crne Gore Andrija Lompar, piše Slobodna Dalmacija.
Hoće li i nakon ovoga čelnici Republike Hrvatske zagovarati povlačenje tužbe protiv Srbije?
M.M.
Izvornu vijest možete pogledati OVDJE
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.