Lažljivost, garancija političkog uspjeha

12.06.2013. 09:02:30

Da biste pobijedili na izborima, morate biti veliki lažac i demagog, to je formula uspjeha, poručuje nam bratski češki narod. Tamo je grupa studenata ustrojila portal Demagog.cz kojem je svrha provjeriti stoje li činjenično tvrdnje političara tijekom izbornih sučeljavanja, rabota koja je u SAD-u poznata još od 2005. (vidi: FactCheck.org). Tako je u posljednjoj utrci za češkog predsjednika kandidat ljevice, čovjek za sva vremena Miloš Zeman, upitan u sučeljavanju financira li ga ruska mafija ili Lukoil, budući da mu je najbliži suradnik u kampanji bio Miroslav Šlouf, stara češka komunjara bliska ruskim kraljevima nafte, plina, metala i inoga.
Korupcija kao glavna metoda
Šlouf je inače opskurna osoba koja je devedesetih stvorila mrežu opskurnih tipova “uglednih poduzetnika”, s korupcijom kao glavnom metodom koja je ujedinila, naravno, nemoguće političke opcije, i lijeve i desne, kako su o njemu pisale tamošnje Hospodářské noviny. Zeman je, ne trepnuvši, odmahnuo rukom i rekao kako “postoji službena izjava Lukoila kako mu nisu isplatili ništa, niti izravno niti neizravno”. Studenti s portala Demagog.cz krenuli su tražiti tu službenu izjavu Rusa na koju se Zeman pozvao i, naravno, utvrdili da ona ne postoji. Zeman je i u ispitivanjima javnog mnijenja uvjerljivo vodio, jer je zagovarao, za razliku od izolacionalističkog i eurofobnog mu predhodnika Klausa, politiku otvorenosti prema Bruxellesu, budući da je Klausov inat uništio Češku i njen ugled u Europi. Špricao je Zeman bajke o sebi, a vrijedni studenti sve bilježili i provjeravali, te došli do egzaktnog podatka: od svih kandidata u kampanji, koji su također lagali, Zeman je uvjerljivo izrekao najviše laži, činjenično netočnih tvrdnji, i, kako je poznato, unatoč tome, ili čak zahvaljujući tome, uvjerljivo pobijedio. U maniri dobrog češkog humora dečki s portala Demagog.cz silom činjenica zaključili su da je pobijedio najlažljiviji kandidat, dok se opskurni Šlouf trijumfalno smješkao u polutami. I dok je najvećem lašcu izbora Zemanu pripala vlast i slast zajedno sa njegovim mafijaškim financijerima koji ga nisu financirali, studentima s portala Demagog.cz, opet dobar češki humor, pripala je ovih dana utješna zadovoljština, dobili su godišnju novinarsku nagradu u kategoriji “inovacije”.
Lov, ljubav i kampanja
Ono što su češki studenti egzaktno dokazali, samo je potvrda one izreke kako se najviše laže u lovu, ljubavi i izbornoj kampanji. I ne samo to, već i da onaj koji najbolje laže ima garanciju najvećeg uspjeha. U Hrvatskoj se također dolazi na vlast samo s velikim lažima, ne sitnim, bez obzira na to o kojoj je političkoj opciji riječ. Nije to samo kukurikavski Plan 21, to su i Sanaderova “ne damo naše generale”, to je i Čačićevih 200 tisuća radnih mjesta, to je i Tuđmanova laž o 200 bogatih obitelji, jer ih imamo svega nekoliko, to je Mesićeva o “povratku opljačkanog novca”… Stoga analizirati politiku, kao i posljednje izbore u Hrvatskoj, samo sadržajno, a ne i s aspekta percepcije “konzumenata”, metodološki je promašeno. Tu se, naime, na djelu pokazuje nietzscheanski princip “korisnih iluzija”, iluzija koje su narodu potrebne kako bi psihički preživio, pa u tom smislu veliki lašci imaju i pozitivan, sedativni učinak na mase. Zato ne treba moralizirati i grintati nad Zemanima, nego duhovito primijetiti s dečkima s portala Demagog.cz kako je govorenje istine na tom tržištu “korisnih iluzija” sada i kategorizirano kao “nagrada za inovaciju”. Izvornu vijest možete pogledati OVDJE

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.