Lažni prikaz Domovinskog rata u Cannesu: Nukleus film optužuje pojedince i skupine za ‘pokušaj cenzure’

23.04.2018. 13:50:15

Film Chris the Swiss ušao je u program Cannesa, ali HAVC ne daje zeleno svjetlo za premijeru. Povjerenik HAVC-a odbio je kolaudirati film, odnosno dati zeleno svjetlo za njegovo prikazivanje, smatrajući da je značajno odstupio od originalnog scenarija. Osim toga, može se čuti da ih zabrinjava način na koji je u filmu prikazan Domovinski rat, iako su u razdoblju Hrvoja Hribara na čelu HAVC-a isti sami i financirali. Nukleus film: Od 2016. godine hrvatski je film pod udarom pojedinaca i skupina koji žele uvesti cenzuru U Nukleus filmu za Jutarnji list kažu kako su “ponosni i sretni što je Tjedan kritike prepoznao važnost teme kao i vrijednost pristupa kojim je redateljica Anja Kofmel ispričala priču koja će “možda nekima biti gorka pilula”, no kako zbog toga neće odustati od ove priče “koja je važna i koju želimo da cijeli svijet vidi”. Smatraju da je “besmisleno braniti se od paušalnih napada i stvaranja atmosfere afere kada film nitko nije još ni pogledao”. “Jedna strana problema jest mogućnost da pojedine odluke HAVC-a i/ili umjetničkog savjetnika proizlaze iz straha od reakcije. Ako je to istina, ako je zaista razlog u takvom strahu, to je poražavajuće za sve filmaše u zemlji, ali i za sve građane Hrvatske. Hrvatski dio ekipe filma ‘Chris the Swiss’ odbija biti talac tog straha. Od 2016. godine hrvatski je film pod udarom pojedinaca i skupina koji žele uvesti cenzuru. Mi na to nećemo pristati. Nadamo se da će i kolege i javnost shvatiti zbog čega ne pristajemo da netko u kabinetu ili šatoru kroji priče koje smijemo ili ne smijemo pričati. Ne radimo ovaj posao kako bismo pričali lijepe priče o ugodnim temama, već da bismo ispričali važne priče o svijetu u kojem živimo. To je jedini smisao našeg posla”, kažu u Nukleusu. Što kažu braniteljske udruge? Tri braniteljske udruge 2016. su zatražile smjenu vodstva HAVC-a, kako su naveli zbog korupcije i ideološke propagande protiv Hrvatske. Zajednica županijskih zajednica udruga hrvatskih invalida Domovinskog rata, Hrvatsko društvo logoraša srpskih koncentracijskih logora i Udruga zagrebačkih branitelja Vukovara zatražile su od državnih tijela gonjenja da dovrše istragu i upoznaju javnost s razmjerom te “neviđene pljačke hrvatskog novca”. Optužile su tadašnjeg ravnatelja HAVC-a Hrvoja Hribara i “cijelu njegovu kliku u HAVC-u” za “financiranje i promoviranje antihrvatskih pamfleta”, filmova “15 minuta – masakr u Dvoru“ i “Chriss the Swiss“ te da je protivno Zakonu o audiovizualnoj djelatnosti dijelio zajedno s članovima Upravnog odbora i AV Vijeća HAVC-a među sobom gotovo 450 milijuna kuna iz hrvatskog državnog proračuna. O kakvom je filmu riječ? ‘Chris the Swiss’ govori o događajima u okolici Osijeka, gdje je početkom 1992. ubijen švicarski novinar Christian Würtenberg. Ubojica nikada nije pronađen, iako se neko vrijeme sumnjičio Jorge Eduardo Rozsa Flores zvani Chico, bolivijski novinar koji se u to vrijeme, kao zapovjednik odreda međunarodnih dragovoljaca, borio na hrvatskoj strani. Ni Flores nije više živ, ubijen je u Boliviji 2009. pod sumnjom da je planirao puč protiv bolivijskog predsjednika Eva Moralesa. Scenarijem se implicira da je u Domovinskom ratu kojeg se naziva građanskim, ‘međunarodne plaćenike’ financirao ‘Opus Dei švercom droge’.

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.