Milanović prihvatio prijedlog Ante Gotovine da se Pelješki most nazove po Gojku Šušku

16.07.2015. 11:23:38

Nakon što su zračnoj luci Zagreb predložili ime dr. Frano Tuđman, Milanović i SDP-ovci prihvatili se da se Pelješki most nazove po ratnom ministru obrane. Gradnja Pešlješkog mosta trebala bi početi na proljeće, a sve bi trebalo stajati nešto manje od tri milijarde kuna. U Vladi očekuju da će most biti financiran s maksimalnih 85 posto iz europskih izvora. Bit će dug gotovo dva i pol kilometra, širok oko 22 metra, a imat će i dvije vozne trake, svaka širine 3,5 metra. Maksimalna brzina vožnje bit će 90 km/h. Studija izvodljivosti pokazala je da je mos,t a ne podmorski hoteli ili brze ceste, najbolje rješenje povezivanja juga Hrvatske. Novaca, uvjerava premijer Zoran Milanović, ima, a na projektu se radilo tri godine. “Danas smo potpuno u pravu kad kažemo da će se taj most graditi, da će početi vrlo brzo i da će procedura biti provedena do kraja u zadnjem kvartalu ove godine. Nismo potpisivali nikakve ugovore iza kojih ne stoje osigurana financijska sredstva”, rekao je premijer Milanović. pelješki most Ono što premijer Milanović nije rekao javnosti je da je prihvatio prijedlog Ante Gotovine i ministra obrane Ante Kotromanovića de će  most nazvati po ratnom minitru obrane Gojku Šušku. Ideja  o imenu mosta  pala je za nedvanog susreta u Sinju gdje su premijer i ministar obrane ugostili hrvatske gospodarstvenika među kojima je bio i general Gotovina. Ukupna vrijednost projekta je oko 2,8 milijardi kuna, a samog mosta 1,55 milijardi. U Vladi očekuju da će most bit financiran s maksimalnih 85 posto iz Europskih izvora. Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić kaže da je Ministarstvo razvoja novac osiguralo u HBOR-u. Prelazak mosta neće se naplaćivati jer je mostarinu zabranjeno naplaćivati ako se financira iz EU fondova. ”Tristo milijuna eura koje mi koristimo plaćamo, nakon što nam se odobri faktura to nam se vrati, i imate fond onda koji se vrti isto kao i dubrovačka zračna luka.’ U HDZ-u su oduvijek bili zagovrnici gradnje Pelješkog mosta, javnost uvjeravaju da je gradnja mogla početi i prije, a naglašavaju da je Milanović dugo bio protiv gradnje Pelješkog mosta. Evo što je aktualni premijer govorio 2011. godine: ”Ono što je potrebno, povezati autocestom, modernom cestom koja će od Ploča produžiti preko doline Neretve, teritorija BiH i južne županije negdje u Dubrovačko primorje.” Do početka radova treba izraditi studiju utjecaja na okoliš, izmijeniti građevinsku i lokacijsku dozvolu, pripremiti projektnu dokumentaciju i prijaviti projekt za sufinanciranje. Možemo se nadati da će se most ipak početi graditi, da ovo nije još jedan predizborni trih. Bivši pemijer Sanader je uoči svakih iozvora pokretao radove i najavljivao “Hrvatsku konačno fizički povezujemo mostom”.

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.