Nova ravnateljica Hine krivotvorila životopis i zapošljava 'preko štele'?

08.06.2013. 14:43:47

O kompetentnosti Branke Vlentić najbolje govori slučaj kada je odmah po dolasku na 'vlast' pokušala na mjesto glavnog urednika Hine instalirati Damira Margetića. Od istog je morala odustati jer se saznalo za najveći gaf u povijesti Hine - Margetić je 'prespavao' smrt prvog predsjednika Franje Tuđmana,
Nakon što je Branka Gabriela Gabrić s mjesta glasnogovornice Hrvatske stranke postala ravnateljica Hine na vidjelo su izašli neki 'crni' detalji iz njezinog životopisa, kako već kod nas to biva, ali injezini prvi potezi pokazuju da je 'osoba na krivom mjestu'. Naime, kako piše Hrvoje Marković za Hrvatski tjednik dotična je krivotvorila svoj životopis još kada se uspješno kandidatirala za ravnateljicu nacionalne izvještajene agencije. Matković piše da ima pouzdane informacije da na natječaju Valentić nije ispunjavala osnovne uvjete iz natječaja - pet godina iskustva na odgovarajućim uredničkim poslovima pa nije mogla, što je bio jedan od uvjeta natječaja, priložiti rezultate rada. U svojem je životopisu navela da je bila više od 10 godina urednica u Vjesniku. Njezine bivše kolege, međutim, ne sjećaju se da je ikad bila urednica, a kamoli vodila neku redakciju da bi mogla ispuniti uvjete iz Hinina natječaja za koje je bilo potrebno odgovarajuće radno iskustvo na rukovodećim i menadžerskim poslovima te, prema uvjetu iz natječaja, priložiti rezultate rada. Nadalje, ista je u svom životopisu prešutjela da je svojedobno bila dopisnica, doduše vrlo kratko, nekih srpskih medija. Njezine kolege tvrde da je bila dopisnica beogradske Politike iz Zagreba, što joj je sredila njezina vjenčana kuma Lynne Montgomery dok je suprug bio američki veleposlanik u Beogradu. Zašto je Valentićka prešutjela tu svoju epizodu, nije jasno, budući da nije ništa loše bilo biti dopisnik te poznate izdavačke kuće. Ovako, svojim stavom, sama stvara predrasude o svome radu. O važnosti njezine novinarske karijere na svojevrstan način svjedoče dvije opomene Novinarskog vijeća časti - HND-a iz 2006., kada je zbog teksta u Vjesniku od 5. prosinca 2005. pod naslovom pod naslovom 'K. Butorac žrtva privatnih interesa' povrijedila članak 4. Kodeksa časti hrvatskih novinara, koji obvezuje novinara da iznosi istinitu, i provjerenu informaciju, navodeći osobe i ustanove od kojih je informaciju dobio, osim, ako želi zaštiti izvor, naime, članak 16. govori o posebnoj odgovornosti kada se piše o djeci. Nakon toga Novinarsko vijeće časti joj je izreklo opomenu jer 'se u navedenom tekstu ne uočava potreba da izvor informacije bude zaštićen, a i činjenica da u tekstu na sedam mjesta stoje formulacije poput 'navodno', 'iz pouzdanih izvora', 'prema pisanju medija', 'doznajemo' i slično, najbolje govori o kršenju članka 4. Kodeksa časti hrvatskih novinara. Prekršen je članak 16. Kodeksa s obrazloženjem da stoji primjedba podnositelja zahtjeva da su u takvim tekstovima 'dodatno traumatiziraju djeca koja su u tretmanu ustanove'. Ni tu nije kraj Branka Valentić drugun opomenu dobila je zbog članka iz 2004.  za tekst u istim novinama o Domu. U Obrazloženju piše: nije se ukovodila općim načelima i etikom novinarskog poziva i poštivala osnovno novinarsko pravilo da zatraži mišljenje druge strane. Navode kako je osim toga u svome tekstu interpretirala još neobljavljeni demantij, odnosno pismo radnika Doma, nastalo kao potpora ravnateljici, a koje nije objavljeno. Danas takva osoba, koja ne ispunjava uvjete niti ima potrebna znanja i iskustva, potpuno nekompetentna, provodi bez plana i programa te odobrenja Upravnog vijeća, restrukturiranje u Hini. Time nanosi ogromnu političku i financijsku štetu nacionalnoj agenciji, a tzv. restrukturiranje maska je za političke čistke i obračune s nepodobnima, piše autor. Inače, medijski korisnici Hinina servisa u posljednje vrijeme upozoravaju na znatno srozavanje kriterija po kojima se objavljuju informacije. Tako se pitaju je li se Hina uključila u kampanju protiv jednog od kandidata za zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića. To ne bi trebalo biti čudno ako se zna da je suprug glasnogovornice ministra zdravlja i SDP-ovog kandidata za gradonačelnika Ranka Ostojića, unaprijeđena dolaskom novog glavnog urednika na mjesto pomoćnika urednika unutarnje politike. Stoga ne iznenađuje objava priopćenja Juris Protecte po vrlo upitnim kriterijima za agencijske standarde, u kojem se poziva Zagrepčane da glasuju za Ostojića jer je manje zlo od Bandića. A o kompetentnosti Branke Vlentić najbolje govori slučaj kada je odmah po dolasku na 'vlast' pokušala na mjesto glavnog urednika Hine instalirati Damira Margetića. Od istog je morala odustati jer se saznalo za najveći gaf u povijesti Hine - Margetić je 'prespavao' smrt prvog predsjednika Franje Tuđmana, pa je Hina za svima kasnila dva sata. Glasnogovornik tadašnjeg Ureda predsjednika Tihomir Vinković bio je rekao kako je o smrti prvog predsjednika najprije želio obavijestiti Hinu ali tamomu se nitko nije javljao. Nakon toga natječaj za glavnog urednika je nelegalno poništen jer se prema statutu trebao birati sljedeći kandidat na istom natječaju, no protuzakonito je raspisan novi na koji se javio drugi podobni kandidat - Serđo Obratov i u konkurenciji kandidata s daleko boljim životopisom, na prijedlog ravnateljice, imenovan je glavnim urednikom. Obratov je prije te važne funkcije vodio podredakciju crne kronike te bio 'šef' sebi, svom kumu Andreju Matijaševiću, te još jednom novinaru. Dakle, od vođenja i rukovođenja ima iskustva u vođenju svog kuma i jednog novinara. Kad je Obratov prije nepuna dva mjeseca preuzeo funkciju glavnog urednika, njegov kum Matijašević je promptno unaprijeđen na Obratovljevo mjesto, a Damir Margetić je - u skladu s najprofesionalnijim kriterijima - počeo pratiti sektor zdravstva, svoje supruge i Rajka Ostojića. Tu nepotizmu i sukobima interesa nije kraj: šef aktiva novinara članova HND-a u Hini, Damir Hajnski uopće ne radi kao novinar. On je društvenopolitički djelatnik, koji zadnjih mjesec dana radi u upravi kao savjetnik ravnateljice i aktivno sudjeluje u kreiranju popisa za eliminaciji nepodobnih. Nevjerojatan potez je i davanje otkaza dvojici dopisnika - iz Rijeke i Vukovara. Hina na području Hrvatske ima ukupno sedam profesionalnih dopisnika i od toga dva nepodobna glavni urednik i ravnateljica žele pošto-poto udaljiti. Tako će agencija biti svedena na samo pet profesionalnih novinara izvan Zagreba, iako postoji zakonska obveza pokrivanja cijelog teritorija Hrvatske. Isti broj ljudi (5) imat će računovodstvo, koje se u ozbiljnoj reorganizaciji moglo izdvojiti jer je za trećinu troška moguće angažirati računovodstveni servis, a za ostatak novaca zaposliti tri dopisnika. Vrhunac samovolje je da će, bez rasprave u Hrvatskom saboru, koji je odlukom iz 2006. godine spojio Vjesnikovu novinsku dokumentaciju (arhivska zakonom zaštićena građa) s Hinom, sadašnja ravnateljica na svoju ruku ukinuti cijeli odjel od 15 zaposlenih s tim da će, navodno, osam ljudi prebaciti u Državni arhiv, a ostatak izbaciti na cestu, također po nepoznatim kriterijima. Izvorinu vijest možete pogledati OVDJE  

Autor: