Predsjednica otkantala brigadira Selaka! Koju tajnu zna o njemu!?

30.12.2016. 15:27:37

Brigadir Ivana Selak, elitni pilot HRZ-a, bio je predložen za čin generala. Prijedlog je bio na stolu predsjednice Kolinde Grabar Kitarović. Odbila ga je potpisati. Pred odlazak u mirovinu brigadiru Selaku su dvije ozbiljne redakcije (Večernji list i Nova TV) napravile spomenik. Inače ozbiljni novinari (Davor Ivanković i Ivana Pezo) ovdje se nisu proslavili. Hrvatska javnost, a poglavito drugi hrvatski časnici (napose piloti) zaslužili su više. “Selak je proglašen jednim od najboljih hrvatskih ratnih pilota MiG-a 21 i njegov odlazak u  odlazi u mirovinu, ta “nemoguća” vijest rastužit će mnoge pilote i fanove koji desetljećima slušaju priče o legendarnom hrvatskom pilotu i njegovim ratnim i poslijeratnim akrobacijama”, piše se o Selaku. Selak se u oproštajnim intervjuima žali što kao pilot s 57 godina odlazi u mirovinu: “Ovu godinu ću se potruditi zaboraviti čim prije. Da li je tu bilo i političke igre – neka ide na savjest onima koji su te igre igrali – može ih biti sram”, ogorčen je Selak. U opširnim tekstovima o Selaku redovito se navede njegov spektakularni bijeg iz JNA 15. svibnja 1992. kad su on i Ivica Ivandić, kolega mu i vjenčani kum, s dva MIG-21 iz JNA pobjegli u Hrvatsku. O remontu MIG-ova u Ukrajini nije govorio. Niti su ga novinari pitali. U ratnom zrakoplovstvu JNA Selak se zaposlio se 1979. U rat na strani Hrvatske uključuje se 1992. kada je, zajedno s Ivandićem, u tajnoj akciji s aerodroma Ponikve kraj Užica u Srbiji prebjegao u Hrvatsku vojsku. Iz JNA su pobjegli tijekom uvježbavanja programa za obilježavanje “Dana vazduhoplovstva JRZ-a”. “Jedan pilot je otpao zbog zdravstvenih problema i u posljednji letački par upao je brigadir Selak. Na planiranju leta Ivandić i Selak se nisu ni pogledali. Nisu se željeli otkriti, ali su znali da je nastupio odlučujući trenutak. Prvi je poletio pukovnik Ivandić. Već je radio krug oko Srbije i imao problema s gorivom. Naime, u skladu s dogovorom čekao je radio potvrdu brigadira Selaka, inače potpuno regularnu, da je i on poletio. Kad je potvrda napokon stigla, pukovnik Ivandić je krenuo prema Splitu” stoji u opisu bijega iz JNA dvojice hrvatskih pilota. Obojica su, ovisno o okolnostima, bila spremna sletjeti bilo gdje, “pa i na autoput, samo da je u Hrvatskoj”. Ivandić je svojim MiG-om sletio na splitski Resnik, a brigadir Selak prizemljio se na Pleso. Selakov MIG-21 nazvan je „Osvetnik Dubrovnika“, a onaj  pukovnika Ivandića tijekom rata postao je poznat kao “Osvetnik Vukovara”. Posljednji put poletio je je 14. rujna 1993. godine. “Osvetnik Vukovara” srušen je kod Vrginmosta pogotkom srpskog projektila pri čemu je poginuo pukovnik Hrvatske vojske pilot Miroslav Peris. Ivandić je, premda dosta mlađi, već u mirovini, a za Selaka se mislilo da u mirovinu neće nikada. Unatoč spomeničarskim hvalospjevima koji su bili priprema za generalsku zvjezdicu na epoleti Ivana Selaka predsjednica Kolinda Grabar Kitarović vidjela je još nešto i odbila poptisati generalski čin brigadiru Ivanu Selaku. U međuvremenu smo primili informaciju što je bilo na stolu Predsjednice zbog čega je odbila potpisati čin generala Ivanu Selaku.

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.