Više ne morate u policiju, putovnicu od 1. siječnja možete naručiti preko weba

30.12.2017. 07:14:57

Ministar unutarnjih poslova Davor Božinović predstavio je na konferenciji za novinare e-Putovnicu, novu uslugu Ministarstva unutarnjih poslova u sustavu e-Građani. ožinovićev govor s presice u kojem je pojasnio tko će sve moći koristiti novu uslugu donosimo u cijelosti. "Kako sam i najavio, s prvim danom nove godine kreće nova usluga Ministarstva unutarnjih poslova preko sustava e-Građani, čime dodatno unaprjeđujemo digitalizaciju sustava naših upravnih usluga. Kako bismo modernizirali, pojednostavili i ubrzali komunikaciju s građanima, od 1. siječnja naša će nova usluga građanima u sustavu e-Građani omogućiti jednostavnije i brže podnošenje zahtjeva za putovnicu u redovnom postupku, bez dolaska u policijsku upravu/postaju ili diplomatsku misiju/konzularni ured RH (ako borave u inozemstvu). Opcija je dostupna građanima koji posjeduju elektroničku osobnu iskaznicu s potpisnim certifikatom, dok će ostali putnu ispravu i nadalje moći ishoditi na šalterima policijskih uprava i postaja. Svi građani, koristeći sustav e-Građani uz e-osobnu iskaznicu, prateći upute sustava moći će podnijeti elektronički zahtjev za izdavanje putovnice i odabrati način njezinog preuzimanja - u policijskoj upravi ili postaji prema kojoj su uputili elektronički zahtjev za njeno izdavanje ili dostavu na adresu prebivališta ili boravišta. Kako bi se usluga ostvarila, uz zahtjev za izdavanje putovnice, potrebno je dostaviti skenirane uplatnice (kao dokaz da je uplaćena potrebna naknada) za: izdavanje putovnice, upravnu pristojbu i za dostavu preko dostavne službe, ako je za uručenje putovnice građanin odabrao tu opciju. Fotografija, otisci prstiju i potpis, korišteni u postupku izdavanja e-osobne iskaznice, automatski će se preuzimati iz evidencija Informacijskog sustava Ministarstva unutarnjih poslova, te građani o tome ne trebaju voditi brigu. Mogućnost izbora u načinu preuzimanja izrađene putovnice, novost je koja se ne nudi samo korisnicima sustava e-Građani, već svima, neovisno kako podnesu zahtjev za izradom – neposredno na šalteru policijske uprave/postaje ili elektronički. Cijena izdavanja putovnice neće se mijenjati (320 kn za putovnicu + 35 kn za upravnu pristojbu), osim u slučaju odabira dostave izrađene putovnice na adresu stanovanja, u kojem se slučaju plaćaju i troškovi dostave u iznosu od 30 kuna. Podloga temeljem koje se noviteti propisuju je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o obrascima i evidencijama putnih isprava hrvatskih državljana te načinu dostave i preuzimanja izrađenih putovnica, koji na snagu stupa 1. siječnja 2018. godine. Pravilnik je, naravno, prošao proceduru e-Savjetovanja sa zainteresiranom javnošću, u kojoj nije zaprimljena niti jedna primjedba na njega. Putovnica je druga po redu isprava, za koju građani mogu zahtjev podnijeti od doma, bez dolaska na šalter. Prvu takvu uslugu, podnošenje e-zahtjeva za vozačku dozvolu (bez dolaska na šalter), prezentirali smo na konferenciji za medije u rujnu, kada smo i najavili daljnje unaprjeđenje našeg sustava upravnih poslova. Od 4. rujna do 27. prosinca ove godine 327 građana ishodilo je vozačku dozvolu elektroničkim putem, a od toga 178 građana je zatražilo dostavu vozačke na svoju adresu. Današnja konferencija pokazatelj je naše profesionalnosti i ozbiljnosti da se krećemo putem digitalizacije usluga koje smo najavili. Odabrali smo smjer, uvodimo promjene, u najavljenim rokovima ispunjavamo obećano i nastavljamo jednakim tempom. Usluge poboljšavamo na obostranu korist. Izmjenama normativne podloge i tehničkom prilagodbom sustava, smanjujemo administraciju, rješavamo gužve te štedimo vrijeme građana i naših službenika, koje rasterećujemo te se mogu posvetiti drugim poslovima povećanog obima. Prve analize pokazuju da još uvijek manji broj građana koristi pogodnosti sustava e-Građani i naših usluga, no nadam se da će uskoro, uz dobru promocijusve više građana koristiti prednosti digitalnog doba u komunikaciji s tijelima javne vlasti preko ovog sustava Vlade Republike Hrvatske (e-Građani). Nešto više od milijun osoba (1 073 448) je dosad ishodilo e-osobnu iskaznicu te su svi oni potencijalni korisnici naše nove elektroničke usluge za izdavanje putovnice. Mi ćemo sa svoje strane našu modernizaciju promovirati na sve dostupne načine i javnost informirati o svakom novitetu kojeg u području upravnih poslova uvedemo. A jasno vam je da na ovome nećemo stati. Tu bih napomenuo da je Ministarstvo unutarnjih poslova uvođenjem elektroničke osobne iskaznice s najvišom razinom certifikata osiguralo sve preduvjete za razvoj digitalnih usluga, a hrvatski građani plaćaju najnižu cijenu e-osobne iskaznice u Europskoj uniji. U tom bih smislu, prije kraja, podsjetio na još jedno dano obećanje, koje ćemo također ispuniti u najavljenom roku, od početka iduće godine. Od tada se poslovi registracije vozila u potpunosti prenose na stanice za tehnički pregled, no više o tome čut ćete za svega nekoliko dana u jednoj od stanica za tehnički pregled vozila, o kojim ćemo vas detaljima na vrijeme obavijestiti. Ovim putem zahvaljujem svima koji su sudjelovali u realizaciji ovog projekta važnog za unaprijeđene usluga državne uprave našim građanima". direktno.hr

Autor: