Bojkot trgovaca: Hrvatski kupci uzvraćaju udarac visokim cijenama
Hrvatski građani sve češće razmišljaju o bojkotu trgovačkih lanaca i svih oblika novčanih transakcija kako bi izrazili nezadovoljstvo zbog vrtoglavog rasta cijena. Inflacija je u proteklim godinama uništila kupovnu moć građana, a domaća proizvodnja je pala kao žrtva nekontroliranog uvoza. Sada se trgovci, koristeći perfidne marketinške trikove, oglašavaju sniženja koja su daleko od realnih jer su i dalje preskupa za prosječnog kupca. Osim toga, trgovci koriste još jedan oblik prevare – prikazuju cijene kao niže kroz promotivne akcije i lažne popuste, ali u stvarnosti su te cijene i dalje nepristupačne hrvatskom siromašnom kupcu.
Povratak u prošlost – šoping turizam ponovno u modi
Situacija podsjeća na neka prošla vremena kada su građani Hrvatske odlazili u Italiju, Sloveniju, Mađarsku i Bosnu i Hercegovinu kako bi kupovali jeftinije proizvode. Danas se povijest ponavlja – sve više ljudi puni spremnike goriva i odlazi preko granice, jer osnovne potrepštine tamo koštaju znatno manje nego u domaćim trgovinama. Uvođenje eura, iako predstavljeno kao korak prema ekonomskoj stabilnosti, donijelo je suprotni efekt – nagli rast cijena koji ni danas ne jenjava.
Sindikalna košarica – egzistencija na rubu
Prema podacima sindikalnih organizacija, troškovi života u Hrvatskoj značajno su porasli, dok su primanja ostala ista ili čak pala u odnosu na realnu vrijednost novca. Sve više obitelji jedva krpa kraj s krajem, a sindikalna potrošačka košarica postaje nedostižan luksuz za velik dio stanovništva. Vlada se, s druge strane, pravi slijepa i gluha na vapaje građana, dok trgovački lanci nastavljaju s politikom umjetno napuhanih cijena.
Vrijeme je za akciju
Hoće li bojkot trgovačkih lanaca uroditi plodom, tek ćemo vidjeti. No, jedno je sigurno – narod više ne može šutjeti i pasivno promatrati kako mu standard rapidno pada. Sve je veći broj građana koji odlučuju štedjeti na način da kupuju isključivo osnovne proizvode, podržavaju domaće proizvođače i, kad god mogu, izbjegavaju trgovine koje nastavljaju politiku visokih marži i preskupih cijena. Možda je upravo to prvi korak prema promjeni.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.