LIJEČNICI OBITELJSKE MEDICINE BIJESNI! ‘Bit ćemo još nedostupniji: Stvara se dojam da ne radimo! Tko se htio cijepiti, cijepio se!’

01.11.2021. 15:28:00

Predsjednika Hrvatske koordinacije obiteljske medicine (KoHOM), Nataša Ban Toskić gostovala je na N1 telelviziji gdje je govorila o odluci Ministarstva zdravstva da obiteljski liječnici trebaju telefonski zvati pacijente starije od 65 godina i potaknuti ih na cijepljenje.

Ona kaže kako je vrlo teško da građani u godinu dana cijepljenja i dvije godine epidemije nisu već čuli da se mogu cijepiti. “Kako uvjeriti nekoga nakon dvije godine pandemije da se cijepi ako on to neće?” upitala je.

Kaže kako su pacijenti liječnika u godini nazvali barem 11 puta i da im je sigurno u jednom od tih razgovara ponuđeno i cijepljenje.

Obiteljski liječnici slabo rade?

Ban Toskić smatra kako se u javnosti smatra dojam da liječnici obiteljske medicine ne rade.

“Pa tko je dosad cijepio više od dva milijuna ljudi? 158 epidemiologa? Ljudi znaju tko ih je cijepio, tko ih je zvao na cijepljenje. Tko je, uostalom, radio popise zainteresiranih za cijepljenje, tko cijepi na punktovima, na Velesajmu, u domovima umirovljenika, u ordinacijama? Uzimaju briseve, javljaju rezultate, 80 posto oboljelih liječi se kod kuće, tko bi trebao rasteretiti objedinjene hitne prijeme bolnica ne samo od korone nego i od drugih bolesti?” upitala je.

Rekla je kako cijelo vrijeme rade i da bi sad zbog nove odluke mogli postati nedostupni pacijentima koji ih čekaju u ordinacijama.

Ideja je teško izvediva

Prosječan broj pacijenata kod liječnika obiteljske medicine kreće se oko 1700, međutim, ističe Ban Toskić, bitna je struktura ordinacije jer postoje ordinacije koje imaju samo starije pacijente, kao i one koje imaju i starije i mlađe.

“Potrebno je otvoriti svaki pojedinačni karton, osobe starije od 65 godina, provjeriti je li cijepljena, napraviti popis, nazvati, obaviti ljubazan razgovor, pokazati empatiju, razumijevanje, dati objašnjenje, sve to traje 10-ak minuta. Svaki razgovor s pacijentom uključuje i ono što nije bila tema prvotnog razgovora. Kažu da ćemo za sve koje ne uspijemo kontaktirati ići u kućne posjete. Što je kućna posjeta obiteljskog liječnika? Ako je netko izrazio neslaganje, zar ćemo mi ići nekome u kuću i govoriti da se cijepi? Odlazak u kućnu posjetu zahtijeva vrijeme. Koliko će nama vremena trebati za obići sve te osobe? Što će za to vrijeme pacijenti koji su bolesni i koji nas trebaju iz drugih razloga?” rekla je Ban Toskić, dodavši da postoje brojna pitanja bez odgovora.

“Sad ćemo biti još nedostupniji”

Osvrnula se i na kritike da su liječnici nedostupni na telefon. Kaže kako imaju previše posla s administracijom.

“Mi godinama trpimo kritike da smo nedostupni na telefon, sad ćemo biti još nedostupniji. Mi smo godinama govorili – rasteretite nas nepotrebne administracije i dajte da se bavimo svojim poslom, medicinom. Ne, mi se umjesto toga bavimo naručivanjem, ne samo na cijepljenje i briseve nego za sve dijagnostičke preglede. Za sve je formula – zovi svog doktora. Doktor nije roditelj svom pacijentu, to je partnerski odnos, svatko daje od sebe ono što može”, kazala je.

Izvor: Dnevno.hr/PDN/Photo: Dejan Rakita/PIXSELL

Izvorni autor: N.K./Dnevno.hr/N1

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.