STROGA PRAVILA ZA MLADENCE Bez digitalne putovnice, brzih testova i liječničke potvrde nema svadbe, ako nećete riskirati kaznenu prijavu

27.06.2021. 10:26:00

U uzvanike se ne ubrajaju glazbeni izvođači, fotografi i osoblje ugostiteljskog objekta

Nepoznanice i nejasnoće odluke Stožera civilne zaštite RH o uvjetima organizacije svadbenih svečanosti zagorčavaju život mladencima i njihovim roditeljima. Osobe koje su pokušale organizirati svadbu (podaci poznati redakciji) vlastitim iskustvom svjedoče kako su pružatelji ugostiteljskih usluga s početkom primjene koronapravila pogrešno tumačili propisana pravila. Obitelj je odustala od svadbenog veselja u jednom od dubrovačkih hotela zbog nemogućih uvjeta koji su im postavljeni. Ti su uvjeti bili bez temelja, potvrđuje Nacionalni stožer civilne zaštite od kojih smo zatražili pojašnjenja.

Na vjenčanje u crkvu može doći svatko, bez posebne provjere, sve dok se poštuje dopušteni broj vjernika sukladno površini sakralnog objekta, dok na proslavu u hotel, svadbenu dvoranu ili neki drugi prostor mogu ući samo osobe s potvrdom da su preboljele COVID-19, da su cijepljene ili s negativnim testom na SARS-CoV-2. Prihvaćaju se PCR testovi koji se u Dubrovniku mogu obaviti za 650 kuna na vlastiti zahtjev, ali i brzi antigenski po cijeni od 150 kuna. To je trošak koji uzvanici preuzimaju na sebe, ali postoje slučajevi gdje je obitelj mladenaca platila testiranje. Za 100 uzvanika, brzi testovi dođu 15 tisuća kuna! Tolika sad za biti zarada ustanova ovlaštenih za testiranje po jednoj svadbi.

Organizatori su najkasnije tri dana prije svadbene svečanosti dužni elektroničkom poštom obavijestiti nadležnu službu civilne zaštite o mjestu, vremenu i okvirnom broju osoba koje će biti prisutne. Obavijest se šalje na adresu Županijskog centra 112, ovdje je to: dubrovnik112@civilna-zastita.hr. Prije ulaska gostiju u prostor, organizator svadbe dužan je provjeriti ispunjavaju li svi propisane uvjete, odnosno imaju li uzvanici tzv. digitalnu putovnicu, potvrdu nadležnog liječnika ili zdravstvene ustanove da su cijepljeni, da su preboljeli ili su negativni na koronavirus. Pritom su obvezni dati svoj OIB, broj isprave i sve to potvrditi svojim potpisom. Potpisani popis prisutnih na svadbenoj svečanosti organizator mora dostaviti civilnoj zaštiti u roku od 48 sati. Pod organizatore se smatraju mladenci. Državni inspektorat, Ravnateljstvo civilne zaštite, policijski službenici i pripadnici lokalnih stožera civilne zaštite zaduženi su za nadzor i mogu provjeravati poštuju li se propisane mjere. Kako može završiti kršenje i neozbiljno shvaćanje propisa pokazuje primjer mladenaca koji su svadbu organizirali u Metkoviću, a rezultat je širenje zaraze u neretvanskoj dolini te kaznena prijava.

Zabava do jutra

Sugovornik kaže kako je hotel u kojem je htio organizirati svadbenu svečanost postavio nekoliko uvjeta. Tvrdili su kako se u maksimalan broj od 120 ljudi na okupljanju ubrajaju fotograf, bend i osoblje, da se uzvanici moraju držati mjera razmaka. Sugovornik nadalje tvrdi kako nije točno da se svadbene svečanosti moraju završiti do 24 sata.

- Dopušteno je održavanje svadbenih svečanosti s najviše 120 uzvanika, uz obveznu dostavu obavijesti o održavanju svadbene svečanosti u kojoj se navodi mjesto, vrijeme i okvirni broj osoba koje će biti prisutne nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara 112, najkasnije tri dana prije održavanja te pridržavanje posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. U uzvanike se ne ubrajaju glazbeni izvođači, fotografi i osoblje ugostiteljskog objekta te ne postoji vremensko ograničenje svadbene svečanosti – potvrdili su iz Nacionalnog stožera civilne zaštite.

Glazba uživo dopuštena je na otvorenim taracama uz pridržavanje svih epidemioloških preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Djeca do 12 godina se ubrajaju u spomenutih 120 uzvanika niti moraju ispunjavati uvjete propisane odraslima, dakle, ne moraju se testirati ni donijeti potvrdu da su preboljeli COVID-19.

Tko (ne) može na svadbu?

Na svadbenu svečanost mogu samo osobe koje imaju potvrdu da su:
-prije više od 14 dana primile drugu dozu cjepiva protiv COVID-19, odnosno, ako se radi o cjepivu koje se prima u jednoj dozi, primile jednu dozu prije više od 14 dana,
-preboljele bolest COVID-19, a da od preboljenja nije prošlo više od 180 dana,
-preboljele bolest COVID-19 i cijepile se najmanje jednom dozom cjepiva, ili
-unatrag 48 sati bile negativne prilikom testiranja PCR testom ili brzim antigenskim testom na SARS-CoV-2.

Precizne upute stožera

- Glazba koja se izvodi uživo dozvoljena je na otvorenim terasama uz pridržavanje svih epidemioloških preporuka HZJZ-a
- Djeca do 12 godina ne ubrajaju se u najviše dozvoljen broj gostiju na svadbenoj svečanosti (120)
- Za djecu do 12 godina nije potrebno provesti PCR testiranje, kao ni ishoditi potvrdu o preboljenju COVID-19 bolesti u svrhu prisustvovanja na svadbenoj svečanosti
- Konobari, fotografi, glazbenici i svi ostali koji sudjeluju u svadbenoj svečanosti moraju ispunjavati iste uvjete kao i uzvanici te ih je potrebno uvesti u tablicu zbog evidencije, ali ne ulaze u maksimalni broj prisutnih na svadbenoj svečanosti
- Testove može napraviti samo ovlaštena ustanova za testiranje
- Svadbene svečanosti nisu ograničene vremenski (sve ostale svečanosti mogu trajati isključivo do 24 sata).

Izvor: dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/Foto:Pexels

Izvorni autor: Silvia Rudinović/dubrovacki.slobodnadalmacija.hr

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.