Flaširana voda nije zdravija od vode iz slavine

25.05.2013. 10:40:53

Flaširana voda je zdrava voda – ili nas u to samo uvjeravaju neke kompanije koje se bave njenom proizvodnjom. Dovoljno je pogledati neku od reklama koja ih promovira i odmah će vam biti jasno o čemu je riječ. U stvarnosti, flaširana voda je samo voda. Ipak, ta činjenica ne sprječava ljude da je i dalje kupuju. Godišnji profit od prodaje flaširane vode u svijetu iznosi između 75 i 100 milijardi dolara, a tržište se širi nevjerojatnom stopom rasta od 7% na godišnjoj razini. Flaširana voda je ogroman biznis, ali ona ima i svoje negativne strane: ulaganjem u firme koje se bave njenom proizvodnjom, skreće se pozornost sa javnih dobara, odnosno održavanja vodovodnih sustava u određenoj zemlji. Donosimo vam četiri razloga zbog kojih ne biste trebali konzumirati flaširanu vodu. Flaširana voda nije zdravija od vode iz slavine Iako su vodovodni sistemi zastarjeli i u njih se ne ulaže onoliko koliko bi to bilo poželjno, ne postoje nikakvi empirijski dokazi da je flaširana voda zdravija od vode iz slavine. Štaviše, pojedine flaširane vode su slabijeg kvaliteta. Flaširana voda znači povećanje plastičnog otpada Flaširanom vodom "proizvede" se oko 5 milijuna tona plastičnog otpada godišnje. Plastika od koje se prave boce je visoke kvalitete te je za njenu razgradnju potrebno više stotina godina, a oko 80% takvih boca završi negdje u prirodi. Ako želite čiste rijeke i čistu prirodu – prvi korak koji ćete poduzeti jest prestati kupovati i konzumirati flaširanu vodu. Flaširana voda znači manju pažnju za javne sustave Što se otvara više firmi za proizvodnju i flaširanje vode, to se manje pažnje posvećuje javnim vodovodnim sustavima. Ipak, svaka roba ima svog kupca pa je sve češća pojava da ljudi kupuju flaširanu vodu (jer ne vole okus vode sa slavine ili sumnjaju u njenu zdravstvenu ispravnost). No, ako će se broj korisnika javnih sustava smanjivati, sve će se manje ulagati u iste. Je li to ono što želimo? Korporatizacija vode Širom svijeta je u tijeku rapidna privatizacija javnih vodovodnih sustava, a njeni rezultati imaju ogroman učinak na lokalne ekonomije. Voda se još naziva "plavim zlatom" 21. stoljeća. Zahvaljujući povećanju stanovništva i brzoj urbanizaciji, promjeni klimatskih uvjeta i zagađenju, pitka voda postaje najdragocjeniji resurs čovječanstva. Multinacionalne korporacije su to već odavno shvatile te kupuju, gdje god mogu, podzemne izvore i prava na distribuciju vode, a industrijska proizvodnja flaširane vode je važna komponenta u njihovim pokušajima da unovče ono što mnogi stvaraju osnovnim ljudskim pravom: pristup jeftinoj i zdravstveno ispravnoj vodi. Izvor: MiniMagazin Izvornu vijest možete pogledati OVDJE

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.