PREMETAČINA U UKRAJINI Pod istragom i remont hrvatskih MiG-ova!

15.04.2017. 11:00:58

AFERA SE NASTAVLJA Postoji sumnja u korupciju vodećih ljudi zavoda Ukrspecexport u Odesi i njihovo krivotvorenje remontne dokumentacije i tehnike Ukrajinsko državno odvjetništvo već tri dana provodi veliku istragu u zavodu Ukrspecexport u Odesi, a pod istragom je i remont 12 hrvatskih MiG-ova te su istražitelji u zavodu pokupili svu dokumentaciju vezanu i uz taj posao. Podsjetimo, riječ je o aferi koju je otkrio Gordan Malić i portal Direktno. “Istraga se provodi zbog sumnji da su vodeći ljudi zavoda krivotvorili remontnu dokumentaciju i tehniku. Također se sumnja u korupciju i mnoge druge nazakonite radnje vezane uz djelatnost poduzeća”, rekao je novinarima Oleksandar Žirnosenko, predstavnik državnog odvjetništva u Odesi. Prema pisanju ukrajinskih medija, istražitelji su u zavod ušli zbog informacija da su u zavodu krivotvorili i dokumentaciju i tehniku. Pritom su u hangaru zavoda pronašli jedan borbeni avion MiG 21 oružanih snaga Angole, za koji se tvrdilo da je nestao. Prema dostupnim informacijama, sumnja se da je Angoli isporučen drugi avion, a ne onaj koji im je poslan na remont, piše Jutarnji list. Istraga u Hrvatskoj otkrila mito, proces u tijeku U premetačini ureda osim velike količine dokumentacije pronađen je i jedan ukradeni pištolj s prigušivačem i pripadajućim streljivom. Ova istraga ukrajinskih službi mogla bi napokon rasvijetliti priču o remontu hrvatskih MiG-ova u Ukrajini. Naime, dosadašnja istraga u Hrvatskoj, koju provode Vojna policija i Državno odvjetništvo, nedvojbeno je utvrdila da je zastupnik ukrajinskog zavoda u Hrvatskoj članu MORH-ova povjerenstva, koje je odabralo koji će zavod dobiti posao remonta, dao mito. Sudski proces je u tijeku. Osim toga, istražitelji Vojne policije dosad su uz pomoć Bugarske utvrdili kako je ukrajinska strana falsificirala dokumentaciju za četiri avionska trupa i da su trupovi oko pet godina stariji nego što piše u popratnoj dokumentaciji. 'Prekucani' serijski brojevi i dodani novi Kako bi se prikrila malverzacija na trupovima i ostalim dijelovima, “prekucani” su serijski brojevi i dodani novi. Hrvatska je u ukrajinski zavod poslala svojih sedam aviona na remont. S obzirom na slučaj angolskog MiG-a koji je zamijenjen, sada se otvara pitanje je li isto učinjeno i s hrvatskim te je li samo dio ili su svi zamijenjeni. Sumnju u takvu mogućnost otvorio je zaključak bugarskih istražitelja, koji su utvrdili da četiri avionska trupa, koja je ukrajinski zavod Ukrspecexport ugradio u MiG-ove 21 i kao remontirane ih prodao ih Hrvatskoj, nemaju resurse za još 850 sati naleta, na koliko su deklarirani po ukrajinskoj dokumentaciji, već samo za od 100 do 200 sati. Bugarska je strana, naime, potvrdila da je riječ o trupovima aviona koje je koristila bugarska vojska do 1998. godine, kada ih je prestala koristiti, a tri godine kasnije tamošnja ih je vojska otpisala. Sada je i službeno potvrđeno da su resursi na četiri trupa, odnosno zmaja, pri samom kraju i da ne odgovaraju specifikacijama koje je ukrajinska strana navela u dokumentaciji.

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.