Preporuka Svjetske banke: Otpustite 6000 radnika u HŽ-u!

20.07.2013. 15:42:57

Do 2016. HŽ bi trebao zatvoriti 350 kilometara pruga, a cijene karata povećati 19 posto

Do 2016. godine HŽ Infrastruktura, HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz trebali bi smanjiti broj radnika za gotovo 50 posto, željezničke pruge trebalo bi srezati za 350 kilometara, a cijene putničkih karata vlakom povećati 19 posto – to su neke od najbitnijih preporuka Svjetske banke za hrvatski željeznički sustav, a koje su navedene u dokumentu te organizacije nazvanom "Hrvatska: Izvješće o politikama željezničkog sektora". Poslovanje s dobiti U tom izvješću, koje su jučer u nazočnosti ministra prometa Siniše Hajdaša Dončića predstavili voditelj ureda Svjetske banke za Hrvatsku Hongjoo Hahm i stručnjak za promet Svjetske banke Jean-Francois Marteau, tako se navodi da bi na željeznici 2016. godine trebalo raditi 6543 ljudi u odnosu na 12.466 u 2011. U 2016. godini u Svjetskoj banci smatraju da bi Hrvatska trebala imati 2282 kilometra pruga u odnosu na 2632 kilometra iz 2011. U toj organizaciji tvrde da bi provedba njezinih preporuka u iduće tri godine učinila hrvatske željezničke tvrtke profitabilnima pa bi tako 2015. godine HŽ Infrastruktura imala neto dobit od 112 milijuna kuna, HŽ Cargo 25 milijuna kuna dok bi HŽ Putnički prijevoz počeo poslovati s dobiti 2016. godine, kada bi ostvario profit od milijun kuna. Analiza Svjetske banke pokazala je da hrvatska željeznička poduzeća znatno zaostaju u odnosu na ista poduzeća u drugim zemljama EU pa su po produktivnosti radne snage gotovo dvostruko lošija u odnosu na prosjek 27 zemalja EU, a jako loše stoje i glede produktivnosti vagona. No, zato imaju puno više šefova po kilometru pruge nego druga željeznička poduzeća iz Europske unije. Stručnjaci Svjetske banke ocijenili su plan restrukturiranja HŽ-ovih tvrtki da je u u pogledu rezanja troškova nedovoljno ambiciozan (taj plan predviđa rezanje radne snage za 30 posto), dok investicijski plan predviđa velike proračunske transfere. Svjetska banka preporučuje zato više korištenja fondova EU i navodi da je Hrvatskoj na raspolaganju više od 2,4 milijarde eura iz tih izvora od 2014. do 2020. Ministar Hajdaš Dončić pak najavio je da će za investicije u željeznicu, nakon što se monetiziraju autoceste, biti preusmjerena naknada iz cijene litre goriva i to 30 lipa, a to onda znači oko 700 milijuna kuna godišnje. Prijevoz autobusima On je najavio i prodaju Carga do kraja kolovoza ili početka rujna ove godine, a Putnički prijevoz na nerentabilnim će prugama, odnosno linijama putnike prevoziti autobusima za što bi osnovao svoje posebno poduzeće. Putnički prijevoz trebao bi s državom i lokalnim jedinicama potpisati i 10-godišnje ugovore o subvenciji željezničkih linija.
Kako do profitabilne željeznice: Promet do 2016. godine u odnosu na 2011. godinu u željezničkom putničkom prijevozu trebao bi porasti osam posto, a u teretnom 22 posto Cijena karte Prosječna cijena putničke karte u željezničkom prometu trebala bi porasti 19 posto do 2016. godine u odnosu na cijene karata iz 2011. godine Broj radnika Broj radnika treba se smanjiti do 2016. za 48 posto. Najviše u teretnom prijevozu – 14 posto godišnje, u Infrastrukturi i Putničkom prijevozu po osam posto Tvrtke-kćeri Tvrtke-kćeri 
trebalo bi privatizirati 
ili likvidirati, a neke od njih Infrastruktura, Putnički prijevoz i 
Cargo mogu i 
preuzeti Pruge Do 2016. godine trebalo bi ukinuti 350 kilometara nerentabilnih pruga pa bi Hrvatska te godine imala 2282 kilometra željezničkih pruga
Izvornu vijest možete pogledati OVDJE

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.