Pred lokalne izbore: GONG-ov portal izmišljenim prijavama opet napada Narod.hr

30.03.2021. 07:48:00

Na svojoj mrežnoj stranici portal Narod.hr objavio je 23. ožujka 2021. godine članak naslova "Petir odgovorila Peović na laži o Tuđmanu: Kršite ustavne odredbe" i 25. ožujka članak naslova "Mišetić odgovorio na tvrdnje Peović i Jeckov o predsjedniku Tuđmanu". Članke je portal Faktograf koji ima licencu za ocjenjivanje točnosti vijesti označio nezadovoljavajućim i dodijelio upozorenje na Facebooku kao “sadržaj kojem nedostaje kontekst”. Zbog navedenog je sadržaj našeg portala vidljiv manjem broju korisnika Facebooka.

Takva ocjena čini javnu i poslovnu štetu portalu Narod.hr – prikazuje ga kao širitelja lažnih vijesti, što smanjuje distribuciju članaka Narod.hr-a na Facebooku. Zbog navedene ocjene Narod.hr uložio je žalbu portalu Faktografu.

U žalbi smo naveli kako se na ovaj način krši pravo na slobodu medija i izražavanja te vrši cenzura nad portalom Narod.hr zato što naš tekst ne odražava stajališta uredništva Faktograf.hr.

Pročitajte žalbu

U nastavku donosimo sadržaj žalbe:

“Poštovani,

Ne slažemo se s navedenom ocjenom koju nam je portal Faktograf.hr dodijelio, vezano uz članke objavljene na portalu Narod.hr naslova “Petir odgovorila Peović na laži o Tuđmanu: Kršite ustavne odredbe” i “Mišetić odgovorio na tvrdnje Peović i Jeckov o predsjedniku Tuđmanu”.

Faktograf.hr je 25. ožujka ocijenio kao “Nedostaje kontekst” sadržaj https://narod.hr/hrvatska/petir-odgovorila-peovic-na-lazi-o-tudmanu-krsite-ustavne-odredbe i https://narod.hr/hrvatska/misetic-odgovorio-na-tvrdnje-peovic-i-jeckov-o-predsjedniku-tudmanu objavljene na Narod.hr.

U navedenim člancima smo iznijeli izjavu saborske zastupnice Katarine Peović, koja se usprotivila prijedlogu da se Sveučilište obrane i sigurnosti nazove po prvom hrvatskom predsjedniku dr. Franji Tuđmanu, kao i stajalište zastupnice Marijane Petir i odvjetnika Luke Mišetića.

Prenijeli smo obje sukobljene strane u saborskoj raspravi te reakciju uglednog odvjetnika koji je, kao što ste i sami naveli, poznat po obrani generala Ante Gotovine pred Haškim sudom te kao takav pouzdan izvor informacija, a svoje je stajalište potkrijepio i službenim dokumentom

“MKSJ presudilo je da, “Raspravno vijeće nije donijelo eksplicitne nalaze u vezi s [Tuđmanovim] sudjelovanjem u UZP-u i nije ga [ni] proglasilo krivim za bilo kakva kaznena djela,” te da i dalje smatra Tuđmana nevinim, tako da možete slobodno glasati za imenovanje zgrada po Franji Tuđmanu”, objavio je odvjetnik Mišetić uz priloženi dokument.

Naslov članka ne sugerira čitateljima da je tema dokazivanje eventualne krivnje predsjednika Franje Tuđmana, niti se bavimo događajima na teritoriju BiH, o čemu Vaš članak govori, već se radi o prenošenju različitih stajališta u saborskoj raspravi te reakciji odvjetnika Mišetića.

U svom obrazloženju i samom naslovu članka Faktograf navodi kako se “opet pokušavaju negirati Tuđmanovi pokušaji da anektira dio BiH”. Sadržaj članaka na portalu Narod.hr odgovara  situaciji koja se dogodila, u kojoj se iznose dvije strane bez potrebe da se u njega dodaje bilo kakav dodatni kontekst. Faktograf na svojim je stranicama slobodan dokazivati je li Tuđman pokušao anektirati dio BiH ili nije.

Kao neovisan portal u demokratskoj državi, u skladu s uredničkom politikom imamo pravo citirati stručnjake, javne osobe i odvjetnike, kao i prenositi demokratski izabrane saborske zastupnike, a cenzura je i nasilje nametati uredništvima medija kontekst u kojem će nešto prenositi.

Samo zato što se na Faktograf.hr ne slažu s prenesenim riječima i mišljenjem, ne znači da našem članku nedostaje kontekst. Zbog svega navedenog smatramo ovu ocjenu Faktografa.hr neosnovanom te cenzurom portala Narod.hr i pokušajem utjecaja na njegovu uredničku politiku.

Faktograf je dodjeljivanjem ocjene “nedostaje kontekst”, prekršio pravo na slobodu medija i izražavanja te se vrši cenzura nad portalom Narod.hr zato što naš tekst ne odražava stajališta uredništva Faktograf.hr.

Iz navedenih razloga tražimo povlačenje ocjene.”

Faktografovi pokušaji cenzure

Očito je da Faktograf.hr vrši cenzuru na Narod.hr samo zato što članci Narod.hr-a ne odražavaju stavove uredništva portala Faktograf.hr i da pokušava utjecati na uređivačku politiku portala Narod.hr.

Proteklih godina Faktograf.hr je objavljivao članke pune ideološke netrpeljivosti prema nevladinoj udruzi “U ime obitelji”, izdavaču portala Narod.hr, i Željke Markić, predsjednici udruge. Riječ je o uvredljivim člancima u stilu tabloida, koji nemaju veze s provjerenim činjenicama, nego ideološki kritiziraju riječi i poteze “U ime obitelji” i Željke Markić.

Također, GONG , izdavač Faktograf.hr, napadao je “U ime obitelji” više puta u posljednjih 7 godina, jer udruga izražava stavove s kojima se ne slažu. Treba spomenuti kako Petar Vidov, jedan od autora negativnih ocjena članaka Narod.hr-a, bio je pozvan u studenom 2018. godine da se pojavi na sudu kao svjedok da bi objasnio zašto je na portalu Faktograf.hr objavio članak o gospođi Željki Markić, što joj je nanijelo štetu časti i ugledu. Iz prethodnog proizlazi da Faktograf.hr nije nepristran prema portalu Narod.hr, jer djeluje prema potonjem iz pozicije koja je suprotna aktivnostima udruge „U ime obitelji“ u hrvatskom društvu, umjesto s položaja neovisnog i nepristranog ispitivača činjenica.

Portal Faktograf.hr, koji su u 2015. pokrenuli GONG i HND i koji je u 2016. za svoj rad dobio 300 tisuća eura od Googlea, od travnja 2019. je kao član International Fact checking Network dobio ovlasti ocjenjivati istinitost vijesti na Facebooku. Zanimljivo, ako je usporediti sadašnje podatke i one s Internet Archives, HND je otprilike u isto vrijeme prestao biti nakladnik Faktografa – možda upravo iz razloga jer bi ocjenjivanje točnosti vijesti kolega novinara ipak bilo previše za udrugu koja okuplja novinare?

Faktograf se u svom radu često fokusira na portal Narod.hr, pa se tako upustio u ideološku ocjenu sadržaja. Negativnu ocjenu dobili su članci na temu komunističkih zločina, pobačaja, partizanskih mirovina, Greenpeacea, o stvarnom broju pobačaja u Sloveniji, napada na Hrvate u Münchenu na Uskrs 2019., zatim Trumpu i liječnicima koji tvrde da postoji lijek za koronavirus, financiranju koalicije s Možemo od strane Emila Tedeschija te na kraju, Faktograf je cenzurirao Narod.hr zbog prenošenja mišljenja prof. dr. Matka Marušića o izvorima pandemije koronavirusa.

Iako je Faktograf većinu žalbi za povlačenjem negativne ocjene odbio, žalba je bila prihvaćena u slučaju članka "Guido Hornik: Prinove na državnim jaslama - od 1997. do 2001. uskrsnulo novih 11 973 partizana". GONG-ov portal je članak ocijenio negativnim dvije godine nakon njegovog objavljivanja jer je protumačio da Narod.hr tvrdi da se ukupni broj partizanskih mirovina od 1997. do 2001. povećao za 11.973. Negativna ocjena je povučena nakon što je Narod.hr u žalbi istaknuo da, iako se broj korisnika tih mirovina smanjivao, u navedenom razdoblju je partizanske mirovine aktiviralo novih 11.973 ljudi.

Izvor: Narod

Izvorni autor: ig, ij/Foto: snimka zaslona, montaža narod.hr

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.