Ukrajinska tajna služba istražuje čelnike Antonova zbog uništenja najvećeg aviona na svijetu, evo što su sve dosad otkrili

19.10.2022. 19:15:00

Ukrajinska tajna služba (SSU) objavila je kako istražuje umiješanost uprave državne tvrtke Antonov u uništenju najvećeg zrakoplova na svijetu AN-225 Mrija (San) koji je u potpunosti uništen u napadu ruske vojske na ukrajinsku zračnu luku u Hostomelu nedaleko od Kijeva. Evo što je dosad utvrdila ukrajinska tajna služba oko uništenja jedinstvenog transportnog zrakoplova koji je nebrojeno puta prevozio humanitarnu pomoć
SSU je objavio društvenim mrežama da je istragom utvrđeno kako dužnosnici državne tvrtke Antonov nisu, unatoč upozorenjima državnih tijela, poduzeli odgovarajuće korake za očuvanje aviona. Uz to, sigurnosna služba ističe da su pojedini zaposlenici Antonova duže vrijeme ometali ukrajinske obrambene snage u organiziranju zračne i kopnene obrane zračne luke u Hostomelu.

''Sve je to dovelo do uništenja An-225 i nekoliko drugih zrakoplova'', stoji u objavi SSU-a.

Ukrajinska tajna služba poručila je kako istražuje sve detalje oko uništenja nekog najvećeg aviona na svijetu te da su u tijeku vještačenja nakon kojih će se donijeti daljnje odluke. SSU je izvijestio i da su tijekom istrage otkriveni i drugi zločini te precizira kako je bivši glavni direktor Antonova  Serhij Bičkov razotkriven  u organiziranju ilegalnog prebacivanja ukrajinskih vojnih obveznika preko granice.

''Prema rezultatima istrage, državni dužnosnik je u ožujku ove godine dostavio Državnoj graničarskoj službi popis djelatnika tvrtke koji će putovati u inozemstvo radi održavanja zrakoplova. Na popisu su bile i osobe koje nisu zaposlenici Antonova, a među njima i direktorov bliski rođak. Na taj način su pobjegli preko granice pod krinkom stručnjaka za konstrukciju zrakoplova'', izvijestio je SSU.

Ranije je objavljeno da su kao rezultat neprijatelja na području zračne luke Kijev-Antonov-2 u Hostomelu uništena tri zrakoplova tvrtke Antonov Airlines, uključujući An-26, An-74 i An-225, a još ih je pet oštećeno. To uključuje zrakoplove An-12, An-22, An-28, An-132D i An-124-100-150. Također su oštećeni hangari i infrastruktura poduzeća.

Ravnatelj je pozvao na prikupljanje novca za obnovu

Državna tvrtka Ukroboronprom, u čijem sastavu djeluje i Antonov, objavila je krajem ožujka Bičkovljevu suspenziju. Razlog za to bila je započeta istraga temeljena na podacima objavljenim u medijima. Ukroboronprom je naglasio da na sve moguće načine pomaže SSU-u u otkrivanju svih nezakonitih radnji.

Izvor: Društvene mreže / Autor: youtube

Bičkov je krajem ožujka pokrenuo međunarodnu kampanju putem društvenih mreža u kojoj je pozvao sve ljubitelje najvećeg zrakoplova u svijetu da se prikupi novac kako bi se on obnovio, ao čemu je  tportal  već pisao.

''Gubitak legendarnog zrakoplova kao jedan od simbola modernog doba je nedopustiv. Moramo početi raditi na oživljavanju vodećeg transportnog zrakoplova koji je postavio 240 svjetskih rekorda. Stoga predlažemo osnivanje međunarodne zaklade za njegovu obnovu'', zapisao je tada Bičkov na Facebook stranicama Antonova objavivši bankovni račun za uplatu donacija.

Izvor: Društvene mreže / Autor: youtube

An-225 je bio strateški transportni avion konstrukcijski prilagođen za prijevoz sovjetskog svemirskog broda Buran, a prvi put je poletio 21. prosinca 1988. Bila su naručena dva aviona, ali je u upotrebi ostao samo jedan koji je uništen u prvim danima ruske agresije. Mogao je prevoziti do 250 tona tereta smještenog u trup ili do 200 tona tereta pričvršćenog na vanjski gornji dio trupa.

Prvi komercijalni let An-225 zabilježen je u siječnju 2002., kada je iz Stuttgarte za Oman prevezao 216.000 obroka pripremljenih za američke vojnike stacionirane na Bliskom istoku. Uz to, avion je prevozio i lokomotive i generatore te humanitarnu pomoć, au studenome 2013. Sletio je na Pleso kako bi prevezao Končarov transformator na Filipine.

Izvor: tportal.hr/Foto: fah

Izvorni autor: Vanja Majetić

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.