Šest kandidata za gradonačelnika Splita u Otvorenom

13.05.2021. 10:18:00

Šestero kandidata za čelno mjesto drugoga najvećeg hrvatskog grada sučelili su se u emisiji Otvoreno HTV-a. Tko ima bolji program? Tko će ući u drugi krug lokalnih izbora? Tko će postati gradonačelnik ili gradonačelnica Splita?

U emisiji Otvoreno pod uredničkom i voditeljskom palicom Mislava Togonala gostovali su kandidati koji prema HRejtingu osvajaju više od pet posto podrške građana. Po abecednom redu, to su Ante Franić – SDP, Željko Kerum – HGS, Vice Mihanović – HDZ, Jakov Prkić – Pametno za Split i Dalmaciju, Možemo, Nova ljevica, Ivica Puljak – Centar, Branka Ramljak – kandidatkinja grupe birača. U odnosu na druge kandidate, Mihanović je u kampanji izbjegavao novinare, nije se pojavio ni na današnjem sučeljavanju kandidata u organizaciji televizije N1, no stigao je u Otvoreno.

Što će kandidati napraviti za budućnost Splita?

Ante Franić kaže da on kao budući gradonačelnik donosi iskustvo, obrazovanje, iskustvo u privatnom sektoru. ‘Želim napraviti prvi razvojni iskorak našeg grada, idem u projekte POS-ovih stanova u Hercegovačkoj i na Sirobuji, tu je izlaz u ulaz u luku, treba pomoći umirovljenicima, izgradnja škola, tu su i komunalni projekti. Treba pomoći i turističkim djelatnicima’, nabrojio je Franić.

Željko Kerum napominje da za velike projekte treba imati većinu u Gradskom vijeću. ‘Ako me građani izaberu, prvo ću riješiti Sajam nautike početkom šestog mjeseca te Sajam developera, a potom dolazi Ultra. To je šušur koji nam je potreban. Iza toga idu vrtići, škole i sve ostalo. Sve se to tiče većine u Gradskom vijeću’.

Vice Mihanović kaže da projekata ima puno, s tim da on izdvaja promet i rješavanje pitanja gužvi, a tu je i problem parkinga. ‘Povećat ćemo naknadu za prvorođeno dijete na 4 tisuće kuna i uvesti status roditelj-odgajatelj za četvero i više djece’, kazao je.

Jakov Prkić najavljuje širenje pješačkih zona, guranje prometa van centra, snižavanje cijene javnog gradskog prijevoza koji u konačnici treba biti besplatan. ‘Sadnja 25 tisuća stabala, uređene zelene površine u svakom kvartu te početak gradnje stanova za najam za mlade obitelji da ne sele van grada. Osim Marjana nemamo zelenih zona’, rekao je.

Ivica Puljak ističe da će uvest komunalni red i temeljito očistiti grad. ‘Treba građanima pomoći da prebrode ovu krizu. Potom ćemo pokrenuti gradnju garaža’, najavio je.

Branka Ramljak kaže da je pitanje o garažama bilo je i u prethodnom sazivu, vijećnici su to mogli staviti na dnevni red, a nisu. Tko god dođe na čelo Grada, mora tu strategiju donijeti ove godine. Najavila je novu organizaciju, način i stil rada administracije i gradskih poduzeća. ‘To je preduvjet za sve ostale poslove koji se mogu raditi u Gradu. Ti ljudi uz kvalitetnije upravljanje mogu dati bolje rezultate. Tu je i završetak ključnih ulica, što čekamo 20 godina’.

Problem prometa u gradu Splitu

Za Keruma, promet u Split je velika priča. ‘Nije samo tema lokalne ceste gdje Grad treba rješavati, županija treba riješiti županijske, a država državne. Trebamo riješiti pitanje ulaza i izlaza iz grada, od Kaštela, preko Solina do Žrnovnice i Omiša. Treba napraviti silazak s autoceste u grad’.

Mihanović napominje da su u Splitu samo dvije ulice završene u punom profilu, a to su Poljička i Ulica Domovinskog rata. Jednako je važan i izlazak iz gradske luke.

Puljak upozorava da se svake godine ponavljaju iste ulice. ‘HDZ je to imao šanse riješiti u zadnje četiri godine, zašto se to nije riješilo?’ Mihanović odgovara da su se stvari mogle riješiti, ali da su Puljakovi, kada je trebalo izglasati, napustili sjednicu.

Franić kaže da je HDZ-u bitno imati projekte, dokumentaciju, a nikada to završiti. ‘Nemaju poslovnu logiku da to završe, ovo su liste želja. Te ceste oni ne mogu završiti. Ja sam u privatnom sektoru, radio sam autocestu prema Pločama, ja to znam riješiti’.

Puljak poziva da se svi dogovore na prvoj sjednici Gradskog vijeća i donesu sve te odluke jednoglasno.

Prkić kaže da svi veliki gradovi guraju promet van centra. ‘To će se dogoditi i nama prije ili kasnije. Treba širiti pješačke zone, reorganizacija javnog gradskog prijevoza’.

Puljak smatra da je promet u gradskoj luci veliki problem i to se mora riješiti.

Kerum na to kaže da se ne može riješiti pitanje gradske luke bez rješavanja istočne obale. ‘To je najveći čvor. Najbrže i najkvalitetnije je rješenje tunel’.

Ramljak ističe da u Splitu ima 110 tisuća automobila, a 30 tisuća parkirnih mjesta. ‘Trebalo bi na neki način fokus s automobila prebaciti na pješake, javni prijevoz, biciklističke staze, da dovedemo u poziciju balansa sve vrste prijevoza’.

Franiću je jasno zašto postoje prometni problemi. ‘Mi u gradskoj vlasti nemamo gradonačelnika i sposobne ljude da provedu projekte. Pravnici napišu natječaj, on se ruši šest, sedam puta i cesta koja je trebala biti gotova za pola godine, ona je gotova za četiri ili pet godina. Donijet ću efikasno upravljanje i dinamiku’.

Budućnost Hajduka i obnova stadiona na Poljudu

Mihanović: Hajduk ima svoju Upravu i mišljenja sam da se politika ne treba miješati u vođenje Hajduka. Što se tiče obnove, dokumenti su spremni, aplicirat ćemo na fondove, vrijednost je 150 milijuna kuna, obnovit ćemo krov, instalacije, realizirat ćemo muzej Poljud i tematski park Hajduka. Za Hajduk je najvažnija financijska stabilnost, a rezultati kako budu.

Prkić: Ovo se sve već kotrlja, što govori Mihanović, neovisno o tome tko će postati gradonačelnik. Treba model participativnog upravljanja kao u Hajduku, koristiti i u gradskim poduzećima.

Puljak: Model upravljanja Hajdukom je dobar, treba dati mira i stabilnosti upravi da ostvari sportske rezultate. Politiku treba maknuti iz Hajduka.

Ramljak: Složila bih se da je model “Naš Hajduk” dobar za funkcioniranje kluba. Došli su u vrijeme kada je bilo puno dugova, puno kostura je bilo u ormarima, ali smo kao prvi nadzorni odbor dobro obavili svoj posao. Što se tiče stadiona, imamo mehanizme da to možemo kvalitetno napraviti.

Franić: Moj je stav da vlasništvo obvezuje, grad Split ne može stati sa strane. Treba grad pomoći, želim uvesti transparentne financije kako u Hajduku tako i u gradskim tvrtkama.

Kerum: Treba obnoviti stadion, grad Split bi trebao ostati s 25% plus jedna dionica kao kontrola. Ljudima koji vode klub treba omogućiti bolje poslovanje te komercijalizaciju obnovljenog stadiona. Od prihoda od najma se može puno toga napraviti. S dobrim se prihodom mogu se pokrivati troškovi.

Sukob Franića i Puljka

Pred kraj emisije, SDP-ov Ante Franić optužio je Ivicu Puljka da se predstavlja kao ljevičar i antifašist, a da je u mladosti s istim ljudima pjevao u crkvi i ustaške pjesme na pirevima.

‘Vi ste u grupi Gloria pjevali u crkvi i, kako naš narod kaže, lizali oltare. S tom istom grupom Gloria ste pjevali ustaške pjesme po još nebrojenim pirevima. Molim vas da se koncentirate i kažete hrvatskoj javnosti da li je to istina’, rekao je Franić.

Puljak je odgovorio da se on uvijek zalaže za civilizacijske tekovine antifašizma, ali nije konkretno odgovorio na pitanje.

‘Splitu ne treba licemjer čiji je ego veći od ovog studija’, zaključio je Franić.

Izvor: Kamenjar.com/PDN/Foto:Isječak/Otvoreno/HRT

Izvorni autor: Kamenjar.com

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.