Medved shvaća da njegovi suborci stare: Šalje djelatnike na teren, nailaze na tužne scene

22.03.2025. 10:39:00

BRIGA ZA HEROJE

Hrvatski branitelji iz Domovinskog rata često su potpuno neopravdano nazivani “privilegiranima” i “povlaštenima”, iako su mnogi od njih nakon sudjelovanja u obrani i oslobađanju Hrvatske nastavili raditi i dijele sudbinu većine hrvatskih građana i radnika. Mnogi to nisu mogli zbog raznih invaliditeta i narušenog zdravlja, a neki žive na rubu egzistencije i u teškim životnim uvjetima, daleko od očiju javnosti, no ipak nisu zaboravljeni, piše Dnevno.hr.

Jedan od takvih je i razvojačeni hrvatski branitelj iz Sinja, koji je živio bez električne energije, jer s minimalnim primanjima nije uspijevao podmiriti račune, a njegovu tešku situaciju uvidjeli su prilikom terenskog obilaska djelatnici Područnog odjela Ministarstva hrvatskih branitelja u Splitu, u sklopu kojega je i Centar za psihosocijalnu pomoć.

Oni su odmah reagirali i uspjeli pomoći mu da podmiri nastale dugove i ponovno dobije priključak, što su nam posvjedočile braniteljske udruge s tog područja.

Foto: Facebook
Ne sjede u uredima, već rade na terenu

“To je samo jedan od primjera s kojima se u svom radu svakodnevno susreću djelatnici tog teritorijalno najvećeg područnog odjela i županijskog centra Ministarstva hrvatskih branitelja koji pokriva područje Splitsko-dalmatinske
županije, a koji već dugi niz godina vodi Ivana Serdarević Bravić. Uz nju, u Područnom odjelu rade i stručnjaci za pružanje pravne, psihološke i socijalne pomoći, a u spomenuti slučaj izravno je bio uključen psiholog Trpimir Jurić, vanjski stručni suradnik splitskog Centra za psihosocijalnu pomoć”, objašnjavaju nam iz MORH-a.

Iako se u javnosti percepcija rada u državnoj službi uglavnom vezuje uz uredski i administrativni posao te se nerijetko u ovakvim i sličnim slučajevima upravo oni prozivaju za birokratski pristup pa i bešćutnost, u radu ovog i drugih područnih odjela i centara za psihosocijalnu pomoć to sigurno nije slučaj.

Naprotiv, upravo s ciljem što bolje dostupnosti i što veće pristupačnosti hrvatskim braniteljima i njihovim obiteljima, ovaj zahtjevni resor osnažio je područne odjele i centre za psihosocijalnu pomoć uspostavljene u svim županijama:

Veteranski centar u Šibeniku/Foto: MHB
Branitelji sve stariji, o njima se posebno vodi briga

“Rad tih odjela i centara koordinira Uprava za savjetodavnu, psihosocijalnu i zdravstvenu pomoć Ministarstva hrvatskih branitelja, a odnedavno je na čelu te uprave Anita Milas Anzić, po struci liječnica opće medicine koja dolazi iz resora zdravstva, s kojim pak Ministarstvo hrvatskih branitelja intenzivno surađuje u provedbi programa preventivnih sistematskih pregleda, radu Centra za liječenje dekubitusa i drugih zdravstvenih segmenata.”

S obzirom na činjenicu da braniteljska populacija stari, resornom ministarstvu je u fokusu očuvanje i poboljšanje zdravlja hrvatskih branitelja: “Ministarstvo hrvatskih branitelja nositelj je organizacije psihosocijalne pomoći koja se sukladno Zakonu o hrvatskim braniteljima i članovima njihovih obitelji, pruža hrvatskim braniteljima i članovima njihove obitelji te članovima obitelji smrtnog i nestalog hrvatskog branitelja. U područnim odjelima i centrima za psihosocijalnu pomoć, rade stalno zaposleni djelatnici te angažirani honorarni (vanjski) stručni suradnici”, objašnjavaju iz ovog resora.

Veteranski centar u Daruvaru/Foto: MHB

Dodaju kako se psihosocijalna pomoć pruža stacionarno u centrima za psihosocijalnu pomoć pri područnim uredima te mobilno kroz timske posjete domu i obitelji: “Upravo je taj terenski rad ponekad najteži, ali i najbolji način da se dođe do onih kojima je pomoć potrebna, a nisu u stanju sami ju potražiti. Jedan od temeljnih modela rada djelatnika u područnim odjelima je interdisciplinarni pristup stručnjaka različitih profesija od pravnika i psihologa do socijalnih radnika, te izravna komunikacija koja podrazumijeva kontakte telefonom, mailom, dolaskom u ured ili terenskim obilaskom, individualno savjetovanje ili grupni interaktivni pristup, kojim se omogućuje bolje prepoznavanje potreba te njihovo brže i efikasnije rješavanje.

Veteranski centar u Sinju/Foto: Ministarstvo branitelja/Petar Malbaša
Medved ih shvaća: Suosjećanje i empatija prvi korak do povjerenja

U MHB-u naglašavaju kako je osnova humanog pristupa u komunikaciji s braniteljima i stradalnicima izraženo suosjećanje: “Upravo sve to svakodnevno čine djelatnici Područnog odjela i Centra za psihosocijalnu pomoć Splitsko-dalmatinske županije, u kojem je u posljednje vrijeme naglašena i potreba pomoći braniteljima samcima. Kako bi što bolje stekli sliku o njihovom materijalnom, socijalnom i zdravstvenom stanju i potrebama, uglavnom ih se posjećuje u njihovim domovima te kroz razgovor s njima pokušava naći način kako im pomoći.”

Kako ističe psiholog Trpimir Jurić, koji ima veliko iskustvo u radu s braniteljsko-stradalničkom populacijom, najvažnije je steći njihovo povjerenje, a u tome uvelike pomaže empatija koja je, kaže, ključni preduvjet u tom poslu ili, bolje rečeno, u toj misiji. Dodaje i kako njemu i mnogim kolegama rad olakšava to što su i sami branitelji, što je dodatni plus u stjecanju njihovog povjerenja. Upravo to je i razlog što se mnogi branitelji i stradalnici Domovinskog rata nerijetko izravno obraćaju i ministru Tomi Medvedu, koji je kao dragovoljac u ratu bio od prvog do zadnjeg dana, više puta i ranjavan, te jako dobro poznaje potrebe i poteškoće s kojima se susreću i nose hrvatski branitelji.

“Ministar Medved to shvaća i zato je fokus stavio na poboljšanje zdravlja i kvalitete življenja hrvatskih branitelja. S tim ciljem, uspostavljena je Javna ustanova Veteranski centar te su dosad izgrađena četiri takva centra (u Šibeniku, Sinju, Petrinji i Daruvaru), a u planu je izgradnja još pet veteranskih centara u Hrvatskoj. Također, uspostavljena je i Javna ustanova Braniteljski centar te će se graditi i braniteljski domovi za one hrvatske branitelje koji ne mogu brinuti sami o sebi i imaju potrebu i za takvom vrstom pomoći.”

Izvor: Dnevno.hr/Foto:vlada.gov.hr

Izvorni autor: PDN/Dnevno.hr/S.V.

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.