U srijedu popodne izvan okvira tunela na istočnom dijelu "izvirila" je sekcija mosta od 25 metara, a ukupna dužina mosta, te "premosnice" između dvaju tunela probijene u klisurama, na kraju gradnje bit će 216 metara.
Naime, u tunelima istočnom Omiš, te sjevernom Komorjak postavljaju se unutarnje sekcije mosta, u dužini 60 metara sa svake strane, dok je vanjski dio vidljiv trenutno iz istočnog tunela.
Investitor Hrvatske ceste, za ovaj dio – prva faza brze ceste Split – Omiš – izdvojio je 174,5 milijuna kuna, s radovima se počelo u rujnu 2019. te bi zaobilaznica Omiša trebala biti gotova do konca rujna ove godine, piše Slobodna Dalmacija.
Radi se o izuzetno složenom građevinsko-cestovnom pothvatu, jer je izvođač radova, zajednica ponuditelja Strabag AG, Austrija i Strabag Zagreb, na malom području morao izvesti dva tunela i jedan most, uz brojne opasnosti od odrona stijena. Trebalo je stoga raditi i na stabilizaciji nestabilnih blokova stijena iznad kanjona rijeke i samog mosta Cetina, kao i postojećih prometnica ispod mosta.
Paralelno s tim na kratkom potezu od tisuću metara, trebalo je organizirati i nekoliko gradilišta. Dva tunela od 600 metara, mosta od 216 metara između dva tunela preko visokog kanjona, uz što manje ometanja protoka prometa na postojećim cestama.
Obilaznica Omiša
Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Cagalj/PIXSELL
Prvo je probijen istočni tunel Omiš, a tunel Komorjak je probijen u travnju prošle godine, dva tjedna prije roka. U tunelima se završavaju armirano-betonski radovi sekundarne obloge, uz postavljanje izolacije, a "šminkaju" se i portali tunela Komorjak.
Sad preostaje spajanje tunela mostom, za koji se čelični elementi proizvode u Italiji.
Uz kuriozitet – do sada se nikada u Hrvatskoj most nije "slagao" na ovaj način! Radi se naime, o izvedbi naguravanjem prefabriciranih elemenata iz tunela preko kanjona u drugi tunel pomoćnom konstrukcijom, piše Slobodna Dalmacija.
Okončanjem radova na zaobilaznici Omiš, znači dovršetkom gradnje dvaju tunela i spajanjem mosta preko Cetine, obilaznica će se privremeno priključiti na državnu cestu DC 70 kroz tunel Komorjak sjever. Prometovati će se tim dijelom, dok se ne okončaju i druge dvije planirane faze gradnje brze ceste Split – Omiš, čija je ukupna procijenjena vrijednost 358 milijuna eura, uz plan izgradnje od pet godina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.