Zanimljiva pozadina USKOK-ove akcije: Pogledajte kakve rodbinske veze tvore hobotnicu

21.09.2024. 11:30:00

U subotu ujutro, usred akcije USKOK-a, uhićen je Josip Škorić, donedavni predsjednik Uprave Hrvatskih cesta. Ova vijest dolazi nakon što je Škorić neočekivano podnio ostavku krajem kolovoza, a sada se čini da je ta odluka bila ispunjena predumišljajem. S njim je uhićen i Zoran Škorić, predsjednik Uprave Osijek Koteksa, tvrtke koja redovito ostvaruje unosne poslove s Hrvatskim cestama, a kako javljaju mediji, sumnjivi su poslovi na Pelješkom mostu i osječkoj zaobilaznici

Ono što dodatno komplicira situaciju jest da su Josip i Zoran bratići, što otvara nova pitanja o mogućem sukobu interesa. Uhićenje Josipa Škorića dolazi u sklopu istrage o malverzacijama unutar Hrvatskih cesta. Ova institucija je ključna za održavanje i razvoj cestovne infrastrukture u Hrvatskoj, a sumnje u njeno poslovanje već duže vrijeme izazivaju zabrinutost među građanima.

Osijek Koteks, na čijem je čelu Zoran Škorić, često je sudjelovao u natječajima za radove koji su vrijedni stotine milijuna kuna. Samo u rujnu ove godine, ova tvrtka pobijedila je na natječaju za održavanje cesta u Slatini, Kninu, Ćilipima i Pločama, a vrijednost ugovora iznosila je gotovo 200 milijuna kuna bez PDV-a, pisao je tada tportal.

Najznačajniji projekt

Jedan od najznačajnijih projekata u kojem je sudjelovao Osijek Koteks je izgradnja zapadne obilaznice Osijeka. Troškovi ovog projekta su u više navrata rasli, a prema službenim informacijama, ukupna cijena izgradnje iznosila je 428 milijuna kuna bez PDV-a. Medijske spekulacije o pravim troškovima ovog projekta dodatno su potaknule sumnje u transparentnost javnih nabava i ugovornih odnosa.

Munir Podumljak, stručnjak za sukob interesa iz nevladine organizacije Partnerstvo za društveni razvoj, naglašava važnost analize svih ugovora između Hrvatskih cesta i Osijek Koteksa, s obzirom na obiteljsku povezanost između Josipa i Zorana Škorića.

Podumljak smatra da je nužno istražiti jesu li sve procedure javne nabave poštovane i jesu li ugovori izvršeni u skladu sa zakonskim propisima. On upozorava da je javna nabava osjetljivo područje koje često ostaje neprovjereno, što može dovesti do sumnji u regularnost poslovanja.

Blagaić smatra da nije u sukobu interesa

U ovom kontekstu, zanimljivo je napomenuti i ulogu Nikole Blagaića, člana Nadzornog odbora Hrvatskih cesta, koji je zaposlenik Instituta IGH. Ova institucija je odradila brojne projekte za Hrvatsku, uključujući značajne projekte poput pelješkog mosta. Blagaić, prema službenim izjavama, ne smatra se u sukobu interesa, no stručnjaci poput Podumljaka ističu da se radi o potencijalnom sukobu, s obzirom na njegovu povezanost s tvrtkom koja redovito surađuje s državnim institucijama.

Dok se ova situacija razvija, ostaje pitanje kako će se dalje odvijati istraga i kakve će posljedice imati na javnu percepciju o korupciji i zloupotrebama unutar javnih institucija. Građani traže transparentnost i odgovornost, a ovi slučajevi dodatno potiču debatu o potrebi reformi unutar sustava javne nabave i upravljanja resursima. U vremenu kada je povjerenje u institucije na klimavim nogama, ovakve situacije dodatno pogoršavaju stanje i postavljaju pitanje o budućnosti javnog sektora u Hrvatskoj.

Izvor: dnevnik.hr/Foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Izvorni autor: F.F.

Autor:

Važna obavijest:

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu PDN dopušteno je samo registriranim korisnicima.

Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu PDN te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.